Elektrik Elektronik Mühendisliği Okumak İsteyenlere Tavsiyeler


Elektriğin ne kadar güçlü olduğunu 6 yaşındayken üçlü prize çivi sokup bir odadan diğer odaya fırladığımda anlamıştım.
Dedem prize televizyonun kablosunu taktıktan sonra, o kara kutuda Tarık Akan'ı Gülşen Bubikoğlu'nu gördüükten sonra bu kara kutudaki küçük insanlara yaşamı, elektriğin verdiğini düşünüyordum.
Bazen köye giderdik. Köyümüz Karadeniz'de bir dağın tepesindeydi ve gerçekten geceleri ürkütücü oluyordu. Karanlıktan her korktuğumda sarı akkor flamanlı lambaya bakıp ondan enerji alıyordum ve yaşamın özünün elektrik olduğunu düşünüyordum.
Elektrik tarafından ikinci büyük çarpılmam radyonun içinde konuşan adamı bulmaya çalışırken olmuştu. Annemden gizlice radyoyu söktmüştüm ama konuşan adamı bulamamıştım. Sonra şöyle bir önerme yapmıştım kendi kendime...
"Eğer radyoda konuşan adam var olmasını elektriğe borçluysa kutu açıkken radyoyu elektriğe bağladığımda onu görebilirdim."
İşler hiç düşündüğüm gibi gitmedi. Yine bir güzel çarpmıştı beni elektrik ...
Tabii o zamanlar 6-7 yaşlarındaydım.
Sonra cep telefonları, mutfak robotları,atariler, bilgisayarlar, saç kurutma makineleri ... oldu evimizde...
Hepsinin içini açtım ve bu yüzden annem ve babam beni iflah olmaz bir çocuk olarak görüyorlardı. 
Ama bu sayede üniversiteye başlamadan elektriğin ne kadar önemli bir enerji kaynağı oldugunu öğrenmiştim
Evet elektrik çok önemli çünkü elektrikle geceyi gündüze dönüştürüyoruz. Ama elektriğin bu denli olmasının asıl sebebi geceyi gündüze dönüştürebilmesi değil diğer enerji türlerine en hızlı dönüşebilen enerji olmasıdır.
Isıya, harekete, sese,...
Enerji canlılıgın en büyük gereksinimidir  Çünkü yaşamak için enerjiye ihtiyaç duyuyoruz.
Hastahaneler, okullar,evler,sokaklar,bilgisayarlar,telefonlar, hatta taşsız çakmaklar bile... anlatmam çok gereksiz olur.
İşin bir de elektronik boyutu da var tabi.
Elektrik Elektronik Mühendisleri bilgilerini yaratıcılıklarıyla birleştirdiklerinde çok güzel ürünler ortaya çıkarabilirler.

Bir robot düşünün damarları kablolar, kanı da elektrik. Düşünceleri de bir mühendisin ona yüklediği yazılım.Organları içindeki özelleştirilmiş devreler. Beyni mikroişlemci mesela ... İnsanı veya doğadaki diğer canlıları baz alarak üretilmiş bir makine. İnsanın yaratma kabiliyeti. Bunlar insan beyninin ulaşabileceği en uç noktalardan biriymiş gibi gözükse de işin içine girdiğinizde aslında hayallerin asla sınırlandırılamayacağını anlıyorsunuz.
Bu yüzden elektrik elektronik bölümünde okuyan veya okumak isteyen arkadaşlarıma bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Bunları maddeler halinde sıralayacağım.
  1. Bu bölümde okurken sadece dersleri geçme ve ileride bir meslek sahibi olma amacı gütmeyin. Sürekli hayal kurun ve öğrendiklerinizle bu hayalleri nasıl gerçekleştirebileceğinizi düşünün
  2. Bu bölümde öğrenecekleriniz size gezegenimizde kullanılan en işlevsel enerji türü olan elektrik enerjisine hükmetme yetkisi verecek. Sizler doğaya hükmetmeyi bilen insanlar olarak mezun olacaksınız. Bunun ne demek olduğunu anlatmama gerek yoktur herhalde.
  3. Dersleriniz çok zorlayıcı olacak. Özellikle teoriler, formüller içinde boğulacak fiziğin ve matematiğin en uç noktalarına ulaşacaksınız. Bu yüzden hem mühendis hem de bilim insanı gibi düşünmeniz gerekecek. Fiziği ve matematiği sevin. Somut şeyler üretirken soyut dünyalara da götürün kendinizi. İnanın bana bu dünyanın en eğlenceli şeyi
  4. Öğrendiklerinizi çevrenizdekilere anlatın. Anlamasalar da anlatmaya çalışın. Annenize, babanıza, arkadaşlarınıza... Bu size anlatma yeteneği kazandıracak. Bu kadar uç konuları sıradan bir insana nasıl anlatabilirim ki demeyin sakın. Siz çabaladıkça , karşı taraftan sorular aldıkça beyniniz size yardım edecek ve eğlenceli bir şekilde anlatmanın yolunu öğreneceksiniz
  5. Sosyal olun. Genelde bu bölümde okuyan insanlar somut dünyadan kopuk oluyorlar. Okulda Metallica tişörtlü, uzun ve yağlı saçlı, asosyal,oyun bağımlısı tiplerle karşılaşma olasılığınız çok yüksek. Sakın bu tiplerden olmayın.  Çevreyle iç içe olun, kendinize özen gösterin. Kendinize büyük bir SAYGI duyun. Bunu dış görünüşünüze, konuşmalarınıza yansıtın. Kendisine saygı duymayan insan çevresine yararlı olamaz.
  6. Öğrendiğiniz her şeyi uygulayın. Eğer uygulama fırsatınız yoksa en azından bunu başka insanlarla tartışın. Bu teoriyi şurada kullanabilirim deyin


Verebileceğim en temel tavsiyeler bunlar. Bu bölümden mezun olduğunuzda gerçekten toplumda değerli bir insan statüsü kazanacaksınız. Elektriğe hükmedeceksiniz ve bu eşsiz enerji türüyle hayallerinizi sınırsız gerçekleştirme imkanı bulacaksınız.
Şimdiden hepinize başarılar...

1 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı. ÖSS tercihi yaparken bu yazınızı göz önüne alacağım.

    YanıtlaSil